ACM beboet Unitedcall voor aggressieve incassopraktijken

0 Comments

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt Unitedcall een boete op van 800.000 euro voor agressieve en oneerlijke incassopraktijken.

Medewerkers van het bedrijf belden Nederlandse consumenten vanwege een rekening die nog niet betaald zou zijn. Consumenten werden daarbij fors onder druk gezet om deze alsnog snel te betalen. De medewerkers van het callcenter weigerden consumenten informatie over de rekening te geven, waardoor zij niet konden controleren of deze terecht was. Het bedrijf opereerde vanuit Turkije en gebruikte verschillende fictieve namen van incassobureaus. Vanaf 2018 ontving de ACM veel meldingen van consumenten over deze praktijken bij haar loket ACM ConsuWijzer. De ACM waarschuwde consumenten eerder al voor deze praktijken.

Geneviève Galjé-Deckers,

7 januari 2021

 

Bron: https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-beboet-unitedcall-voor-agressieve-incassopraktijken, 3 januari 2021

https://www.futd.nl/vakblad/juridisch-up-to-date/actueel